A Toyota Hybrid járművek „váltója”

A szó szoros értelmében nincs is váltója az ilyen autóknak, inkább egy bolygóműves  fokozat nélküli nyomaték elosztóról kell beszélnünk. Működése egyszerűnek tűnhet, de megértése mégis okozhat némi fejtörést.

Tanulmányozási céllal vásároltunk egy karambolos autóból egy ilyen váltó egységet. Komoly 30.000 forintért. Az ára azért ennyi, mert gyakorlatilag sohasem megy tönkre. Így nincs kereslet a bontott váltóra, meglehetősen nehéz megszabadulni tőle.

A szétbontást és a tanulmányozást követően 1 éven keresztül próbáltuk alkatrészként tovább értékesíteni sikertelenül, végül autószerelő tanulók tanműhelyében kötött ki ajándékként.

A bolygóműves CVT váltó felépítése:

Két villany motor van benne, MG1 és MG2. A nagyobbik motor (MG1) végzi a villamos hajtás nagy részét, kisebbik önindítóként és generátorként, szabályozóként van jelen a rendszerben. Nagyon tökéletes finom szerkezet, amit folyadék hűtéssel látták el a Toyota mérnökei.

kisebbik motor állórésze
szétszerelt CVT váltó, nagyobbik villanymotor álló részével
elektromos csatlakozási pontok
komplett Prius CVT váltó
Lamellás lánc, III-as Priusban már nincs ilyen
diferenciálmű
mikor a P-gombot meg nyomjuk ez a kis szerkezet lép működésbe, rögzíti a járművet
kicsi villanymotor forgó része
nagy villanymotor forgó és állórésze
mindkét villanymotor forgórésze a bolygóművel
reteszelő rúd

 

2 hozzászólás “A Toyota Hybrid járművek „váltója”” bejegyzéshez

Hozzászólás a(z) Névtelen bejegyzéshez Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük