Gyakran vita téma a közösségi oldalakon, a Toyota Prius autókat kedvelők csoportjában, hogy milyen gyertyát tegyünk az autónkba.
Azt, hogy a gyári könyv mit ír egy hármas Prius vagyis az 1.8 HSD rendszerrel ellátott autók motorjába azt szinte minden műszaki ember tudja.
Jellemzően ez a gyári ajánlás: DENSO SC20HR11 (90.000 kilóméterenként cserélve)
Egy új típusú gyújtógyertya is rendelkezésre áll, egyre többen ismerik is: DENSO IXEH20TT
Árban számottevő különbség nem mutatkozik a két termék közt, de amit a Denso ígér az figyelemfelkeltő:
- Az IXEH20TT típusú gyertyával az új típusú elektróda kialakításnak köszönhetően, egy tökéletesebb égés megy végbe az égéstérben.
- Magasabb nyomást eredményez a hengerben a tökéletesebb égés
- A lángfront könnyebben terjed a jobb szikra miatt.
Ez az ígéret.
A valóságot pedig nézzük egy egyszerű tesztben. A teszt alany egy TouringSport 2014-es, 150ezret futott, feddhetetlen előélettel rendelkező Toyota Auris hibrid.
A teszt során kétszer lett az autóval ugyanaz az útvonal megtéve. Az első körben a 60.000 km-t futott gyári gyertyával, a második úton pedig az új gyertyával.
Mindkét esetben a megtett távolság 26.16KM
Első kör a gyári gyertyával SC20HR11
- 22C külső hőmérséklet
- 86C hűtő folyadék hőmérséklet
- 34C a beszívott levegő hőmérséklete
- 15.6V átlagos blokk feszültség induláskor
- 55.34km/h átlagsebesség
- 28.22mp menetidő
- 3.6Lit/100km a kijelzett átlagfogyasztás
Második kör az úgynevezett TT gyertyával (Twin Tip)
- 23C külső hőmérséklet
- 85C hűtő folyadék hőmérséklet
- 47C a beszívott levegő hőmérséklete
- 15.4V átlagos blokk feszültség induláskor
- 53.54km/h átlagsebesség
- 29.19mp menetidő alatt
- 3.5Lit/100km a fedélzeti számítógép szerint
Teszt módba rakva az autó hybrid rendszerét kiiktatva a motorzaj erőssége:
- 69.7 decibel a gyári gyertyával,
- 69.5 dB a TT típusúval.
A legnagyobb gondossággal eljárva is a különbség elhanyagolható. Valószínűleg a teszt út is túl rövid volt.
Nem zárható ki annak a lehetősége azonban, hogy több ezer km megtételénél, vagy akár a jármű teljes élettartamára kivetítve, már lenne számottevő eltérés, ami igazolná a japánok laboratóriumban bizonyított eredményét.




4.5
Üdvözlom
A Prius 2 1.5 hybrid 57Kw motornak a gyári gyertya tipusa mi pontosan_ Köszönöm
Istvan