Mint minden járművet tervszerűen illik szervizelni, karban tartani.
1. Az első és legfontosabb az olajcsere intervallum pontos betartása.
A hibrid járműveihez leggyakrabban a 15.000 kilométerenkénti cserét javasolja a gyártó.
Ha egy év alatt nincs meg a megadott km futás, akkor 1 év a csereperiódus.
A olaj minőségét és viszkozitását illetően van némi átfedés.
0W-20 és 5W-30 as olaj egyaránt megfelel. Olajszűrőből lehetőleg gyárit,
vagy jó minőségű utángyártottat érdemes használni.
2. A levegőszűrő és utastér/pollenszűrő cseréjét a szennyezés mértékétől tehető függővé.
Szakértő a csere szükségességét egyértelműen megtudja állapítani. A gyári előírás itt szintén 15.000
kilométerenkénti csere.
Légszűrőből is gyárit érdemes használni.
Tapasztalat: Egy utángyártott KN légszűrő került egy Lexus IS250-be, kaptunk egy
világító motor kontrol lámpát. A gyári szűrő beépítésen után minden rendben volt.
3. A gyújtógyertya cseréje 90 ezer km megtétele után javasolt, nagyobb figyelmet ez idő
alatt nem kell rá fordítani.Ha nem történik meg időben a csere, a
gyertyák „belegyógyulhatnak” a blokkba, aminek a kiszedése körülményes és kockázatos.
Semmiképpen sem szabad elhanyagolni a gyertyák cseréjét.
4. Egy hybridautóban két akkumulátor található.
Egy 12V-os és egy egyenáramú nagyfeszültségű 150-300 Voltos rendszer.
12V-os korszerű energiatárólókkal nincs dolgunk, ha tönkremegy, ki kell cserélni.
Több hónapos állás után az élettartam meghosszabbítása érdekében érdemes kondicionáló töltést végezni.
5.A nagyfeszültségű akkupakkal annyi dolgunk van, hogy szakemberrel kb.5 évente vizsgáltassuk
meg a hűtésért felelős rendszert. Legyen tiszta, levegővel jól átjárható.
Külön figyelmet kell fordítani a levegő keringéséért felelős ventillátorra.
Sok akku megy tönkre ezen művelet elmulasztása miatt.
Rendszeresen kisállatot szállító hybridautónál még fokozottabb figyelmet kell erre fordítani.
6. Egyéb folyadékok cseréje is rendszeresen javasolt:
Fékfolyadék cseréje 30 ezrenként.Hűtő és inverter folyadék 150.000 km megtételekor és ezután minden
90.000 kilométernél írja elő a cserét a Toyota.
7.A hybridautók fékbetétjei és féktárcsái meglehetősen sokat bírnak megfelelő vezetési stílus mellett.
Nem ritka a 150.000 – 250.000, vagy akár többet futott autó eredeti fék alkatrészekkel.
A keletkezett fékport bármilyen önkiszolgáló mosóban kimoshatjuk a féknyeregből,
keréktárcsa belső feléből.
8. Autónk lakkozására, fényezésére is érdemes figyelmet fordítani, az
ápolt és tiszta autó később fog rozsdásodni, a napsütés káros sugarainak jobban
ellenáll, eredeti színét tovább megőrzi. Értékesítésnél is komoly előnyt jelenthet egy szép fényezés a
kifakult, ütött-kopott kortársaival szemben.
A gépi mosó nem előnyös, de néha elkerülhetetlen. Amennyiben tehetjük,
inkább vigyük a járművet kézi mosóba, évente 3-5 alkalommal waxoltassuk át. Ez házilag is könnyedén kivitelezhető
mikroszálas kendő és a Riwax R20-as termékkel.
Minden tavasszal egy emelőn elvégzett alvázmosás is nagymértékben lassítja a rozsda kialakulását.
9.Motortér mosást csak akkor végezzünk, mikor járművünk legalább 10 órát állt, motorja teljesen lehűlt.
2 – 4 évente bőven elég elvégezni ezt a műveletet.
Mosás után a kényes helyek sűrített levegővel való kifújása javasolt indítás előtt.
Hagyjunk megfelelő időt is a kiszáradásra, ami körülbelül 2-3 óra.
A műveletet lehetőleg nyáron végezzük a kiszáradás meggyorsítása érdekében.
10. A beltér állapota, tisztasága is lényeges, hiszen ott vagyunk a legközvetlenebb kapcsolatban
szeretett hybrid autónkal. Nedves mikroszálas kendővel töröljük át a műanyag részeket
megfelelő ápolószerrel kenjük be a műanyag elemeket évente 1-2 alkalommal.
A beltér így esztétikus lesz, az UV káros sugarainak a műszerfal így jobban ellenáll.
Repedés kialakulásának is kisebb a valószínűsége.
5
4.5
Üdvözletem: Megszeretném kérdezni mikor kel a Hybrid váltóba olajat cserélni? Van egy Prius plusz om 97000 km futással,és hogy milyen olaj kel bele?
Üdv!
Toyota Prius esetében a gyártó nem ír elő periodikus cserét, élettartamra tervez.
Tapasztalat alapján, minden 90ezer km megtétele után, szint ellenőrzés és mintavételezés után lehet dönteni a cseréről.
Szép napot,
2008-as Prius 2.
Lenne pár kérdésem.
1-2. Olajszűrő, légszűrő gyári hol kapható vagy melyik utángyártott a javasolt?
3. Gondolom Denso-t érdemes, de azon belül melyiket?
6. gyári fékfolyadékot ill. hűtőfolyadékot érdemes? Ha igen, hol lehet beszerezni? Ha lehet más, akkor milyen márkákat javasol?
Köszönöm.
Üdv!
A keresett termékek üzletünkben polcon vannak.
Fékfolyadékból a Japán Aisin javasolt.
Értem, köszönöm.
Kaphatnék ezekre a termékekre árakat emailben ill. házhozszállítás is van esetleg? Nem vagyok soproni.
Tiszteletem egy kerdésem lenne!
2016 toyota auris 1,8 hibrid vezerles, mire kell oda figyelni, és cserére van e szükség?
Üdvözlet!
Élettartamra van tervezve, normál használat melett karbantartás mentes.
Üdvözlöm. Corolla hybridnél is élettartamra szól a váltóolaj (touring Sports 2020 évjárat).
Üdvözlet!
Papírforma szerint igen, megnyugtató jelleggel 200-300Ezer km futás után kilehet cseréltetni.
2004-es Toyota priusra vonatkozóan kérdezném a vezérlésről. Szíj, avagy (úgy tudom) lánc csere? Ha igen, milyen időközönként? Vízpumpa??? üzemanyag szűrő ???
Üdv! Elméletileg normál használat mellett élettartamra van tervezve a vezérlés.
2004-es autóba mechanikus vízpumpa van, ha és amennyiben folyat a javítás módja a csere.
Kimondottan ÜA szűrő cserét nem ír elő a Toyota karbantartási terve.
Üdv! Egy 2018 10. Havi hybrid Rav-4 kapcsán szeretnék kérdezni! 150.000 km -es futásnál milyen karbantartások elvégzése szükséges ? Előre is köszönöm a választ!
Üdvözlet!
Egy olajcsere és szűrők, valamit egy fékfolyadékcsere javasolt.
Udv!Egy 2012 lexus ct200 hybrid autoban mikor kell csereni az elektromos vizpumpat?Az autoban 120000 merfold van ami kb 180000 km.Elore is koszonom!
Rá kellene mérni az lenne az irányadó.