Hybrid autók karbantartása 10 pontban

 

Mint minden járművet tervszerűen illik szervizelni, karban tartani.

1. Az első és legfontosabb az olajcsere intervallum pontos betartása.
A hibrid járműveihez leggyakrabban a 15.000 kilométerenkénti cserét javasolja a gyártó.
Ha egy év alatt nincs meg a megadott km futás, akkor 1 év a csereperiódus.
A olaj minőségét és viszkozitását illetően van némi átfedés.
0W-20 és 5W-30 as olaj egyaránt megfelel. Olajszűrőből lehetőleg gyárit,
vagy jó minőségű utángyártottat érdemes használni.

toyota-prius-karbantartás
Eneos 5W-30 motorolaj, gyári hybridautó alkatrészek.

2. A levegőszűrő és utastér/pollenszűrő cseréjét a szennyezés mértékétől tehető függővé.
Szakértő a csere szükségességét egyértelműen megtudja állapítani. A gyári előírás itt szintén 15.000
kilométerenkénti csere.
Légszűrőből is gyárit érdemes használni.
Tapasztalat: Egy utángyártott KN légszűrő került egy Lexus IS250-be, kaptunk egy
világító motor kontrol lámpát. A gyári szűrő beépítésen után minden rendben volt.

 

3. A gyújtógyertya cseréje 90 ezer km megtétele után javasolt, nagyobb figyelmet ez idő
alatt nem kell rá fordítani.Ha nem történik meg időben a csere, a
gyertyák „belegyógyulhatnak” a blokkba, aminek a kiszedése körülményes és kockázatos.
Semmiképpen sem szabad elhanyagolni a gyertyák cseréjét.

4. Egy hybridautóban két akkumulátor található.
Egy 12V-os és egy egyenáramú nagyfeszültségű 150-300 Voltos rendszer.
12V-os korszerű energiatárólókkal nincs dolgunk, ha tönkremegy, ki kell cserélni.
Több hónapos állás után az élettartam meghosszabbítása érdekében érdemes kondicionáló töltést végezni.

28800-YZZPD-toyota-akkumulator
Toyota Prius 2-es, 12-voltos gyári akkumulátor

5.A nagyfeszültségű akkupakkal annyi dolgunk van, hogy szakemberrel kb.5 évente vizsgáltassuk
meg a hűtésért felelős rendszert. Legyen tiszta, levegővel jól átjárható.
Külön figyelmet kell fordítani a levegő keringéséért felelős ventillátorra.
Sok akku megy tönkre ezen művelet elmulasztása miatt.
Rendszeresen kisállatot szállító hybridautónál még fokozottabb figyelmet kell erre fordítani.

6. Egyéb folyadékok cseréje is rendszeresen javasolt:
Fékfolyadék cseréje 30 ezrenként.Hűtő és inverter folyadék 150.000 km megtételekor és ezután minden
90.000 kilométernél írja elő a cserét a Toyota.

7.A hybridautók fékbetétjei és féktárcsái meglehetősen sokat bírnak megfelelő vezetési stílus mellett.
Nem ritka a 150.000 – 250.000, vagy akár többet futott autó eredeti fék alkatrészekkel.
A keletkezett fékport bármilyen önkiszolgáló mosóban kimoshatjuk a féknyeregből,
keréktárcsa belső feléből.

toyota-hybrid-prius-fekpofak
Toyota Prius fékpofa

8. Autónk lakkozására, fényezésére is érdemes figyelmet fordítani, az
ápolt és tiszta autó később fog rozsdásodni, a napsütés káros sugarainak jobban
ellenáll, eredeti színét tovább megőrzi. Értékesítésnél is komoly előnyt jelenthet egy szép fényezés a
kifakult, ütött-kopott kortársaival szemben.
A gépi mosó nem előnyös, de néha elkerülhetetlen. Amennyiben tehetjük,
inkább vigyük a járművet kézi mosóba, évente 3-5 alkalommal waxoltassuk át. Ez házilag is könnyedén kivitelezhető
mikroszálas kendő és a Riwax R20-as termékkel.
Minden tavasszal egy emelőn elvégzett alvázmosás is nagymértékben lassítja a rozsda kialakulását.

hibridautok-karbantartasa
Riwax RX20 gyorsfény

9.Motortér mosást csak akkor végezzünk, mikor járművünk legalább 10 órát állt, motorja teljesen lehűlt.
2 – 4 évente bőven elég elvégezni ezt a műveletet.
Mosás után a kényes helyek sűrített levegővel való kifújása javasolt indítás előtt.
Hagyjunk megfelelő időt is a kiszáradásra, ami körülbelül 2-3 óra.
A műveletet lehetőleg nyáron végezzük a kiszáradás meggyorsítása érdekében.

hybridautó-motortere
Szép tiszta rendezett motortér.

10. A beltér állapota, tisztasága is lényeges, hiszen ott vagyunk a legközvetlenebb kapcsolatban
szeretett hybrid autónkal. Nedves mikroszálas kendővel töröljük át a műanyag részeket
megfelelő ápolószerrel kenjük be a műanyag elemeket évente 1-2 alkalommal.
A beltér így esztétikus lesz, az UV káros sugarainak a műszerfal így jobban ellenáll.
Repedés kialakulásának is kisebb a valószínűsége.

17 hozzászólás “Hybrid autók karbantartása 10 pontban” bejegyzéshez

  1. Üdvözletem: Megszeretném kérdezni mikor kel a Hybrid váltóba olajat cserélni? Van egy Prius plusz om 97000 km futással,és hogy milyen olaj kel bele?

    1. Üdv!

      Toyota Prius esetében a gyártó nem ír elő periodikus cserét, élettartamra tervez.
      Tapasztalat alapján, minden 90ezer km megtétele után, szint ellenőrzés és mintavételezés után lehet dönteni a cseréről.

  2. Szép napot,

    2008-as Prius 2.

    Lenne pár kérdésem.

    1-2. Olajszűrő, légszűrő gyári hol kapható vagy melyik utángyártott a javasolt?

    3. Gondolom Denso-t érdemes, de azon belül melyiket?

    6. gyári fékfolyadékot ill. hűtőfolyadékot érdemes? Ha igen, hol lehet beszerezni? Ha lehet más, akkor milyen márkákat javasol?

    Köszönöm.

  3. Értem, köszönöm.
    Kaphatnék ezekre a termékekre árakat emailben ill. házhozszállítás is van esetleg? Nem vagyok soproni.

  4. Tiszteletem egy kerdésem lenne!
    2016 toyota auris 1,8 hibrid vezerles, mire kell oda figyelni, és cserére van e szükség?

  5. Üdvözlöm. Corolla hybridnél is élettartamra szól a váltóolaj (touring Sports 2020 évjárat).

  6. 2004-es Toyota priusra vonatkozóan kérdezném a vezérlésről. Szíj, avagy (úgy tudom) lánc csere? Ha igen, milyen időközönként? Vízpumpa??? üzemanyag szűrő ???

    1. Üdv! Elméletileg normál használat mellett élettartamra van tervezve a vezérlés.
      2004-es autóba mechanikus vízpumpa van, ha és amennyiben folyat a javítás módja a csere.
      Kimondottan ÜA szűrő cserét nem ír elő a Toyota karbantartási terve.

  7. Üdv! Egy 2018 10. Havi hybrid Rav-4 kapcsán szeretnék kérdezni! 150.000 km -es futásnál milyen karbantartások elvégzése szükséges ? Előre is köszönöm a választ!

  8. Udv!Egy 2012 lexus ct200 hybrid autoban mikor kell csereni az elektromos vizpumpat?Az autoban 120000 merfold van ami kb 180000 km.Elore is koszonom!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük