A Toyota hivatalosan nem kínál ilyen akku karbantartó szerviz szolgáltatást, de a tapasztalat mégis azt mutatja hogy 8-12 évente szükség lehet rá.
A modulokat összekapcsoló réz érintkezők ilyen idő távlatában némi oxidációt mutathatnak, ami kedvezőtlenül hat a működésre.
Az oxidáció mértéke nagyban függ az autó használati helyétől (tengerparti, nedves-sós levegő pl.), függ a parkolási lehetőségeinktől (rendszeresen füvön álláss), nincs garázsa az autónak, stb.
Elmondható, hogy az északi országokból származó Toyoták jobban érintettek a problémában.
- Első lépésben szabaddá tesszük a nagy akkumulátort.
- Áramtalanítjuk, réz összekötő lemezeket megtisztítjuk.
A végén pedig összeszereljük.
[box type=”warning”] A műveletnek van egy szigorúan meghatározott sorrendje, ettől nem szabad eltérni. Nagyon fontos tudni, hogy több mint 200 Volt egyenfeszültséggel állunk szemben, ami képes könnyedén halálos áramütést okozni. (az egyenáram veszélyesebb, mint a konnektorban lévő váltóáram !)[/box]
A komplett akkucsomagnak van egy hűtő ventilátora, feltétlen tisztítsuk meg azt is.
2003-tól 2009-ig gyártott úgynevezett II-es Prius-okba többen számolnak be egy kellemetlen szagról. Ennek oka a modulokat összekötő fekete, szellőző gumicső. A szag mérséklése érdekében, jó alaposan mossuk át féktisztítóval, vagy cseréljük ki egy PVC műanyag csőre.