Egy hibrid Lexus érkezett hozzánk feltételezhetően HV akkumulátor problémával.
A jármű bonyolultságából adódóan a diagnózis felállítása sem egyszerű dolog.

Első lépésben értelmezni kell, hogy mit szeretne velünk közölni az autó.
A műszerfalon csak egy felirat jelenik meg, hogy keressünk fel egy szervizt.

A második lépésben a Lexus “agyából” kell információt kinyerni, ami segíthet a pontos javítási folyamat
megtervezésében.

Az autóhoz egy számítógép csatlakoztatása szükséges,
hogy a megfelelő kommunikáció létre jöjjön és rendelkeésre álljanak az adatok.

A kiolvasható hibakód 80-90%-os pontosággal behatárolja a javítási területet.

Ez a kód a hybrid akkumulátor gyengeségét, helytelen működését jelöli meg:
P0A7F Hybrid Battery Pack Detoration

(nem össze tévesztendő a kis 12V-os akksival)

Célszerű más úton is meg győződni arról, hogy valóban a nagy akksi haldoklik.

Erre azért van szükség mert 1.2 millió forintt jelenleg egy ilyen akkumulátor csomagnak a kiskereskedelmi ára.
Ha nem ez a hiba oka, akkor felesleges lenne a kiadás.

Korábbi cikkekből ismertetett módon az akkumulátor számára egy szélsőséges igénybevételt
idézünk elő.

Erre a legalkalmasabb egy padlógázas gyorsítás, közben monitorozva a hybrid akkumulátor csomag moduljait.
Ebben az autóban 20 darab modul található, melyet eggyesével láthatunk a számítógép kijelzőjén.
Prius-nál 2 darab modul tesz ki 1 blokkot, ott így figyeli a számítógép a feszültség esést.

A monitorról egyértelműen leolvasható, melyik modul a gyengébb a többihez képest.
Elkerülhetetlen az akkumulátor csomag felújítása vagy a komplett cseréje.
Ebben az esetben a komplett csere volt a célszerűbb,
mert az elsőként feltárt hibás modulok melett még több hibás is volt.

Onnan kell kiszerelni a hybrid akksit
Kiszerelt nagy akkumulator
A Hibrid Lexus elkészült, mindenki boldog..